• Butik Nääs Fabriker i Tollered. Öppet torsdag till lördag kl.10-16. Söndag kl.11-15

Vanliga frågor

Beställning

Hur gör jag om jag vill veta mer om produkten?

Har du frågor gällande produkten är det bara att skicka frågan/frågorna till [email protected] så hjälper vi till med att besvara dina frågor. Du kan kanske vill ha fler bilder att titta på eller undrar över något annat.

Vad händer när jag har beställt en produkt?

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, betalnings- och leveransadress. När paketet är skickat får du ett mail/sms av transportören med en spårbar länk.

Hur gör jag för att ändra på en order?

Kontakta oss så fort som möjligt på [email protected] så hjälper vi dig. Efter att vi packat ordern går det dock inte att göra några förändringar.

Kan jag makulera en lagd order?

Kontakta oss på [email protected] så fort du kan så kan vi makulera ordern och betala tillbaka pengarna. Observera att det inte går att makulera en order när den är skickad. Om ordern är skickad så får du som kund välja att inte hämta ut paketet, det kommer då i retur till oss och vi kan göra ett återköp och betala tillbaka dina pengar. 


Betalsätt

Vilka betalsätt tar ni?

Vi tar Swish, Visa, Mastecard och American Express.


Frakt och leverans

Hur mycket kostar frakten?

Frakten är viktbaserad. Paketet skickas via DHL, i första hand,  till ditt närmsta paketombud.  

Följande frakttaxa gäller, inkl. moms: 

Upp till 2 kg inklusive emballage: 59 SEK

Upp till 4 kg inklusive emballage: 89 SEK

Upp till 6 kg inklusive emballage: 129 SEK

Upp till 10 kg inklusive emballage: 149 SEK

Över 10 kg inklusive emballage: 169 SEK

I kassan får du tydligt veta vad din fraktkostnad blir för din order.

Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar paketet så fort vi kan när vi har mottagit din beställning. Leveranstiden är mellan 2-5 dagar beroende på vart du bor. Om du beställer på en helg eller röd dag skickar vi paketet vardagen efter. Beställningar som inkommer efter 12:00 skickas dagen efter.

Vem levererar mina produkter?

Vi levererar dina produkter med DHL i första hand. Det kommer till ett ombud som väljs utifrån ditt postnummer. När paketet har nått ombudet får du en avisering via sms eller e-post.

Du kan också hämta dina produkter själv i Alingsås, då utgår givetvis ingen frakt. Maila oss innan du gör din beställningen så kan vi komma överens om dag och tid när du vill hämta upp ditt paket.

Kan ni leverera till utlandet?

I dagsläget levererar vi endast till adresser i Sverige.

Jag har tagit emot paketet och det ser skadat ut, vad gör jag?

Vid transportskada måste detta anmälas samma dag som produkten tas emot för att vi ska kunna reklamera till vår fraktpartner. Anmäl det till [email protected]

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom tiden som transportören anger går varan i retur till oss. Vi debiterar dig eventuella kostnader som tillkommer för returen.


Ångerrätt och Öppet köp

Vad gäller hos Hedvig Inredning & Design?

Hos oss har du 14 dagars ångerrätt enligt lagen. 

Hur gör jag en retur?

För att returnera en produkt behöver du meddela oss att du vill returnera denna genom att maila oss på [email protected].  Ange namn och ordernummer samt vilka produkter som ska returneras, så hjälper vi dig så fort vi kan. Det är viktigt att du packar produkten noga så att den inte blir skadad i transporten.

Observera att om du vill åberopa din lagstadgade ångerrätt, så måste du göra detta inom 14 dagar efter att du tagit emot produkten. Du står för returfrakten.

Hur får jag tillbaka mina pengar?

Efter att din retur är godkänd betalar vi tillbaka pengarna. Efter cirka 2-3 bankdagar kommer dina pengar tillbaka på sätt som du betalade. Observera att vi inte betalar tillbaka pengar för frakt och om produkten skulle vara skadad gör vi ett avdrag.


Garanti och Reklamation

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt produkt. Vid transportskada måste detta anmälas samma dag som produkten tas emot för att vi ska kunna reklamera till vår fraktpartner. Anmäl det till [email protected]

Hur reklamerar jag en produkt?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn och ordernummer och en beskrivning av felet. Observera att Vintageprodukterna kan ha slitageskador. För våra handgjorda produkter kan det  förekomma avvikelser från bilden vad gäller färger, mönster och utförande. Varje produkt är unik. 

Vem betalar fraktkostnaden vid en reklamation?

Vi står för fraktkostnaden vid en reklamation, men du som kund måste invänta svar från oss innan du skickar tillbaka något.


Hoppas dessa frågor och svar var till nytta för dig!